Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Thursday 1 November 2012

Perjalanan Masih Jauh...


"Kalau apa yang engkau serukan kepada mereka (wahai Muhammad) sesuatu yang berfaedah yang sudah didapati, dan satu perjalanan yang sederhana (tidak begitu jauh), nescaya mereka (yang munafik itu) akan mengikutmu; tetapi tempat yang hendak dituju itu jauh bagi mereka. Dan mereka akan bersumpah dengan nama Allah dengan berkata: “Kalau kami sanggup, tentulah kami akan pergi bersama kamu”. (Dengan sumpah dusta itu) mereka membinasakan diri mereka sendiri, sedang Allah mengetahui bahawa sesungguhnya mereka itu orang-orang yang berdusta (tentang tidak sanggupnya mengikutmu."

[At-Taubah: 42]

Salam Jumaat yang penuh barokah...

Jalan yang panjang, perlukan bekalan yang mencukupi tetapi tidak membebankan...kekuatan keimanan dan ketaqwaan yang berkekalan...Ya, Allah, taburkan rahmat-Mu kepada kami, bantulah kami agar kami terus istiqomah dan tsabat di jalan-Mu, ameen Ya Rabb...

"Wahai Allah, kurniakan lah kepadaku kasih sayangMu, dan kasih sayang orang yang kasih sayangnya akan memberi manfaat kepadaku di sisi-Mu. Wahai Allah, apa sahaja yang aku sukai, yang Engkau kurniakan kepadaku, maka jadikan lah ia kekuatan kepadaku (untuk digunakan)pada apa yang Engkau sukai. Wahai Allah, apa sahaja yang aku sukai, yang Engkau jauhkan daripadaku (tidak berikan kepadaku), maka jadikan lah ia kelapangan bagiku (untuk menumpukan fikiran dan hatiku) pada apa yang Engkau sukai"

[Hadis riwayat Imam Tirmizi]


Moga bermanfaat. Allahu a'lam.

No comments: