Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Friday 3 May 2013

Jadikan Pengundian Kita Sebagai Ibadah !



"Para muslimin muslimat, kami dari persatuan MURSHID menyeru umat Islam memainkan peranan kalian utk mengundi dlm pilihanraya kali ini..

Jangan jadi bak setitis air yg berkata, jika tiada aku tak mengapa , laut tetap ada ..

Bayangkan jika setiap titisan air mengatakan hal yg sama..

Jangan jadi seperti sebutir pasir yg berkata tanpa akupun pantai tetap ada..

Bayangkan jika setiap butiran pasir mengasingkan diri dgn anggapan aku tak penting..
Masakan akan terjadi sebuah pantai..
Maka gitulah dirimu saudara!

Maralah.. Demi masa depan yg gemilang utk anak bangsa .."


Ustaz Zahazan Mohamed

Sebahagian dari pesanan Sheikh Yusuf Al Qaradawi kepada pimpinan Pakatan Rakyat:

"Berdasarkan atas perkara itu, aku menyampaikan kepada kamu semua satu seruan yang ikhlas, terpancar – demi Allah – daripada hati yang mencintai kamu semua, dengan sokongan-sokongan syarak dan akal; teruskan atas apa yang kamu telah lakukan, janganlah kesampingkannya. Bersatulah dan janganlah kamu berselisih, bergabunglah dan jangan kamu bercerai-berai, saling menguatkan dan jangan saling bertentangan. Seorang mukmin dengan mukmin yang lain seperti bangunan, saling menguatkan sesama mereka.

Aku menyeru kamu semua kerana Allah dan kepentingan Islam dan umat Islam, dan kepentingan Malaysia dengan setiap visinya; supaya kamu menjadi barisan yang satu, seperti bangunan yang saling memperkuat, selesaikan kemusykilan antara kamu, saling memahami antara kamu, kamu sedang mewakili masa depan Malaysia yang bersinar."




So be an obedient servant to Allah...perubahan di TANGAN MU !

No comments: