Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Wednesday 4 July 2012

"Road To Jerusalam"....Coming Soon!






Masjid Qiblatain di Madinah al-Munawarah
: Peristiwa penukaran kiblat berlaku pada waktu solat zuhur di tahun kedua hijrah Rasulullah.

"Kerap kali Kami melihat engkau (wahai Muhammad), berulang-ulang menengadah ke langit, maka Kami benarkan engkau berpaling mengadap kiblat yang engkau sukai. Oleh itu palingkanlah mukamu ke arah masjid Al-Haraam (tempat letaknya Kaabah); dan di mana sahaja kamu berada maka hadapkanlah muka kamu ke arahnya. Dan sesungguhnya orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah diberikan Kitab, mereka mengetahui bahawa perkara (berkiblat ke Kaabah) itu adalah perintah yang benar dari Tuhan mereka; dan Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang mereka lakukan."

[Al Baqarah: 144]

Paling kurang, tindakan kita merealisasikan penawanan semula bumi para anbiya' dan kiblat umat Islam yang pertama ialah melalui pemboikotan segala perniagaan yang menyokong zionis. Sumbangan kewangan berterusan dalam aktiviti-aktiviti oleh badan-badan NGO untuk membantu kebajikan rakyat palestin yang tertindas.


Teruskan berdoa akan kejayaan penegakkan syariat Allah di seluruh pelusuk dunia, dalam masa terdekat, ameen.



Semoga Allah terima segala usaha kita sebagai ibadah, ameen.

Allahu a'lam.

No comments: