Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Wednesday 11 July 2012

Feed A Family...








[klik pada gambar untuk keterangan lanjut. Semoga Allah terima segalanya sebagai ibadah dan sedekah jariah, ameen]

Usah lupa mereka...mereka memerlukan kita...ringankan kesengsaraan mereka di bulan Ramadhan Al Mubarak yang hampir tiba...keperihatinan terhadap mereka senonim dengan menambah tabungan saham akhirat kita, insyaAllah.

"Sesiapa yang meringankan daripada seorang mukmin satu kesusahan daripada kesusahan-kesusahannya, Allah akan meringankan daripadanya satu kususahan daripada kesusahan-kesusahan Hari Kiamat. Sesiapa yang menutup aurat (perkara yang memalukan) seorang muslim, Allah akan menutup auratnya. Sesiapa yang melepaskan daripada seorang mukmin satu kesusahan, Allah akan melepaskan daripadanya akan kesusahannya"
[Hadis riwayat Bukhari dan Muslim]



وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا
"Dan jadikanlah dirimu sentiasa berdamping rapat dengan orang-orang yang beribadat kepada Tuhan mereka pada waktu pagi dan petang, yang mengharapkan keredaan Allah semata-mata; dan janganlah engkau memalingkan pandanganmu daripada mereka hanya kerana engkau mahukan kesenangan hidup di dunia; dan janganlah engkau mematuhi orang yang Kami ketahui hatinya lalai daripada mengingati dan mematuhi pengajaran Kami di dalam Al-Quran, serta ia menurut hawa nafsunya, dan tingkah-lakunya pula adalah melampaui kebenaran."


Allahu a'lam.

No comments: