Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Monday 23 July 2012

Lets Replenish It...


‎"Ya Allah, perbaikilah agamaku, yang menjadi perisai segala urusanku, perbaikilah duniaku yang menjadi tempat hidupku, dan akhiratku yang menjadi tempat kembaliku. Jadikanlah kehidupanku ini sebagai nilai tambah untuk melakukan segala kebaikan, dan kematianku sebagai tempat pengistirehatan dari segala kejahatan"

[hadis riwayat Muslim dari Abu Hurairah]


‎"Ya Allah, sesungguhnya, aku berlindung kepada Mu dari sirnanya nikmat Mu, berubahnya kebaikan Mu, siksaan Mu yang tiba-tiba muncul. dan semua kemurkaan Mu"

[hadis riwayat Muslim dari Ibnu Umar]

Dan ditanya pula kepada orang-orang yang bertaqwa: “Apakah yang telah diturunkan oleh tuhan yang telah diturunkan oleh Tuhan kamu?” Mereka menjawab: “Kebaikan” orang-orang yang berbuat kebaikan di dunia ini beroleh balasan yang baik, dan sesungguhnya balasan negeri akhirat itu lebih baik lagi; dan memanglah negeri akhirat ialah sebaik-baik negeri bagi orang-orang yang bertaqwa. [An Nahl: 30]

Ya Allah, Engkaulah Tuhanku, tiada Tuhan bagiku kecuali hanya Engkau.

Pada Mu aku bertawakkal, dan Engkau Tuhan 'arasy yang agung.

Apa yang dikehendaki Allah pasti terjadi, dan apa yang tidak dikehandaki Nya pasti pula tidak akan terjadi.

Tiadalah daya upaya dan tiada pula kekuatan kecuali hanya dengan Allah yang Maha Tinggi dan Maha Agung.

Aku yakin, bahawasanya Allah berkuasa atas segala sesuatu dan bahawasanya Allah meliputi segala sesuatu dengan ilmu Nya.

Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan Engkau dari kejahatan diriku dan dari kejahatan segala makhluk yang melata, Engkaulah yang memegang ubun-ubunnya. Sesungguhnya Tuhanku sentiasa berada di jalan yang lurus.


Dari akademi Ramadhan ke Darul Muttaqin, ameen Ya Rabb...

No comments: