Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Saturday 3 May 2014

REFLECTING & BEING blessed, ALhamdulillah





"Jika ilmu bermanfaat tanpa amal, tidak mungkin Allah mencela para pendeta ahli kitab. Jika ilmu bermanfaat tanpa keikhlasan, tidak mungkin Allah mencela orang munafik" [Imam Ibnul Qayyim]

Rasulullah s.a.w bersabda :
" Aku menjamin sebuah rumah di tepi Syurga bagi sesiapa yang meninggalkan perdebatan walaupun berada di pihak yang benar.( Aku juga menjamin ) sebuah rumah di tengah Syurga bagi sesiapa yang meninggalkan berbohong walaupun dia melakukannya secara bergurau.( Aku juga menjamin ) sebuah rumah di puncak Syurga bagi sesiapa yang berakhlak mulia . "
[ Hadis Eiwayat Abu Daud ]




"Aku sangat kecewa dan benci kepada orang yang pintar tetapi tidak bertaqwa. Kerana tanpa ketaqwaan kepintaran akan membawa banyak kerosakan kepada umat.
Aku juga sangat kecewa terhadap orang yang bertaqwa tetapi dungu. Kerana orang itu dirinya baik tetapi tidak tahu melaksanakan urusan umat secara teratur dan sempurna." [Sayidina Umar]

No comments: