Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Thursday 6 March 2014

Selamat Beristirehat Wahai Sahabat...Semoga Rahmat Allah Sentiasa Bersamamu, Ameen




أَنَارَ الظَوَاهِرَ بِأَنْوَارِ آَثاَرِهِ، وَأَنَارَ السَرَائِرِ بِأَنْوَارِ أَوْصَافِهِ؛ لِأَجِلِ ذَلِكَ أَفَلَتْ أَنْوَارِ الظَوَاهِرِ، وَلَمْ تَأْفَلْ أَنْوَارِ القُلُوْبِ وَالسَّرَائِرِ؛ وَلِذَلِكَ قِيْلَ:" إِنَّ شَمْسَ النَّهَارِ تَغْرُبُ بِاللَّيْلِ، وَشَمْسَ القُلُوْبِ لَيْسَتْ تَغِيْبُ ".

"Sesungguhnya Allah menerangi alam zahir dengan cahaya makhlukNya (kesanNya), dan menerangi alam batin dengan cahaya sifatNya. Oleh itu cahaya alam zahir akan terbenam (hilang). Sementara cahaya hati dan alam batin tidak akan terbenam. Kerana itu ada pepatah: “Sesungguhnya matahari siang terbenam kala malam, namun matahari hati tidak akan kunjung terbenam”

"Ya Allah matikanlah kami tatkala saat kami paling dekat denganMu dan di saat Engkau paling meredai kami dan mengasihi kami. Janganlah Engkau tarik nyawa kami di saat kami paling derhaka kepadaMu dan Engkau paling murka kepada kami, Ya Allah masukkan lah sahabat kami Al marhum Haji Azman Muda di kalangan solilhin yang mendapat keredaanMu, ameen"

Kota Damansara, 5 Mac 2014

No comments: