Semerbak Kasturi

"Sesungguhnya orang-orang berbakti benar-benar berada di dalam (syurga yang penuh) kenikmatan, mereka (duduk) di atas dipan-dipan melepas pandangan. Kamu dapat mengetahui dari wajah mereka kesenangan hidup yang penuh kenikmatan. Mereka diberi minum dari khamar murni(tidak memabukkan)yang tempatnya masih dilak (disegel), laknya dari KASTURI. Dan yang demikian itu hendaknya orang berlomba-lomba.
(Al-Mutaffifin: 22 - 27)

BINA HARAPAN MALAYSIA

Tuesday 26 March 2013

BERINTEGRITI, KOMPETEN DAN KOMITED...





PERUTUSAN TAHNIAH KEPADA POLIS DIRAJA MALAYSIA (PDRM) SEMPENA SAMBUTAN HARI POLIS KE-206

Pertubuhan Ikram Malaysia Negeri Selangor (Ikram Selangor), yang merupakan sebuah pertubuhan dakwah, tarbiyah, kebajikan dan pendidikan; sentiasa mengikuti aktiviti dan mengiktiraf sumbangan pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Usaha dakwah, tarbiah, kebajikan dan pendidikan adalah aspirasi dan tanggungjawab Pertubuhan Ikram Negeri Selangor. Ikram Selangor amat prihatin dan empati terhadap tugas dan sumbangan Polis Diraja Malaysia. Justeru itu Ikram Negeri Selangor mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah kepada PDRM Negeri Selangor bersempena Sambutan Hari Polis ke 206 yang bertemakan 'Komuniti Sejahtera Komitmen Kami'.

Adalah jelas Pertubuhan Ikram Selangor sentiasa meletakkan usaha membimbing masyarakat ke arah yang lebih baik, malah ia menjadi keutamaan kami, selepas usaha-usaha kami membina individu dan keluarga muslim. Tema Hari Polis ke 206 kali ini bertepatan dengan usaha-usaha kami selama ini.

PDRM dari kacamata Ikram Selangor, telah memberi sumbangan besar sejak zaman sebelum kemerdekaan sehingga Negara mencapai kemerdekaan, zaman pasca merdeka sehingga era darurat akibat ancaman komunis dan seterusnya era pemodenan PDRM menuju kepolisian bertaraf antarabangsa.

Ikram Selangor percaya, setiap organisasi mempunyai zaman kegemilangannya dan zaman kemunduran masing-masing namun Ikram Selangor mengharapkan agar PDRM terus memperbaiki perkhidmatan dan meningkatkan keterampilan serta kompetensi anggota-anggotanya dari masa ke semasa.

Ikram Selangor percaya PDRM akan sentiasa memastikan VISI mereka: "AGENSI PENGUATKUASA UTAMA YANG BERINTEGRITI, KOMPETEN DAN KOMITED UNTUK BEKERJA DENGAN MASYARAKAT" dapat dicapai.

Ikram Selangor sukacita mengingatkan PDRM Negeri Selangor, bahawa kalimah Allah dan Muhammad yang berada dalam mahkota yang dijunjung pada logo PDRM sebenarnya membawa makna yang tersendiri.

Nilai-nilai tinggi yang menerbitkan aqidah yang betul, akhlak dan budi pekerti yang mulia serta syariat yang indah terbit dari kalimah: “Tiada tuhan melainkan Allah dan Muhammad itu Rasulullah”.

Ikram Selangor percaya setiap anggota PDRM yang menjunjung dua kalimah Allah dan Muhammad ini memahami bahawa menjadi anggota yang berintegriti, kompeten dan komited untuk bekerja dengan masyarakat adalah sebahagian tuntutan kita sebagai hamba Allah S.W.T yang mengikut syariat Nabi Muhammad S.A.W.

Ikram Selangor dan seluruh ahli-ahlinya mendoakan agar kesemua anggota PDRM sentiasa diberi taufik dan hidayah oleh Allah S.W.T dipelihara keselamatan mereka, kuat melaksanakan ibadah, dilimpahkan kebahagiaan ke atas ahli keluarga mereka, maju anak-anak mereka, dikurniakan rezeki yang halal dan barakah serta dijauhkan daripada melakukan sebarang maksiat seperti rasuah, pecah amanah dan salahlaku dalam melaksanakan tugas mereka.


Tn Hj Ust Hasanuddin Mohd Yunus
Yang Dipertua
Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM)
Negeri Selangor

No comments: